Fridas skrev:Jag retar mig mest på "surströmmingar" som bara verkar gå runt i trådar för att tala om att "Om du söker på detta ämne så får du svar på din fråga" Det tråkigaste som finns är databaser och jag tycker att det är perfekt (som koksalt skriver) att själv få sätta formuleringen och tonvikten som man vill på ett ämne. Och ganska ofta då jag söker så finner jag inte det jag söker för att jag inte kan den exakta stavningen på namn osv. Att då stöta på "Vän av ordning" som skrivit samma kommentar i 20 andra topicar blir bara irriterande. Ser man att samma fråga kommer upp igen och igen så kan man ju bara låta bli att svara. Kommer ju nya medlemmar hela tiden, och bästa sättet att skrämma bort dem är att bete sig grinigt. ;)
Får vara lite opportunist och hålla med alla.
Visst så lever ett forum av frågorna och det finns många vinklingar på samma fråga - utan frågor inget forum.
Samtidigt så blir ju också resultate av att så många frågor upprepas gång på gång att de som är mest insatta i just den frågan till slut tröttnar på att svara. Det känns som om ingen lyssnar när man ena dan lägger ner en massa jobb på att skriva ihop ett bra svar på en fråga och så dyker samma fråga upp igen nästa dag, och nästa.....
Detta leder i förlängningen till att de som är mest insatta tröttnar på att fråga.
Rent generellt så hittar jag t.ex. väldigt mycket info på nätet när jag skriver artbeskrivningarna här på Zoopet, men det är väldigt sällan som jag hittar den matnyttiga infon just i forum på olika sidor utan snarare istället i olika artiklar, artbeskrivningar etc. på olika sidor.