erikthur skrev:Ja vad skall man säga om det inlägget egentligen. Tydligen får man inte ha åsikter om det större rovdjuren som vistas i stadsmiljön om man inte innehar dom själv. Underbart demokratiskt synsätt. Och sedan förstår jag inte varför den inte räknas att jag växt upp med en hund.
Varför jag undrar är väl egentligen inte så underligt?
Du sitteroch hävdar att de är sååå farliga dessa hundar. Hundar av typerna jag nämnde ovan. Men du har ingen egen erfarenhet att backa upp saken med, mer än medias syn på saken.
Du har inte sett dessa hundar då de har en fungerande miljö med en fungerande ägare som vet vad som finns i snöret.
Allt du baserar dina yttranden på är olyckorna.
Du lämnar dessutom ute två stora grupper som är avlad för självständigt arbete. Jakthundarna och terriers.
De är inga söta små ulltussar de heller, bara för att de hjälper oss att skaffa föda några gånger per år.
Du har växt upp med en hund ja, men innan man slänger ur sig en massa saker torde man ha mer kött på benen.
Skulle inte du skratta gott om jag gav mig in på dina "vetenskapliga" områden utan att veta ett dyft OM "vetenskap"?