Jag var tydligen otydlig ovan. Jag anser att Joxers fisk är pardalis (eller nåt liknande). Jag anser att anisitsi och ambrosettii är samma fisk. Det tycker för övrigt även PlanetCatfish under ambrosettii (men dom har glömt att dra konsekvensen av det och plocka bort anisitsi). Om dom skall heta Liposarcus eller Pterygoplichthys tänker jag inte ha någon egen åsikt om. FishBase använder (felaktigt) namnet anisitsi, men bilden föreställer den fisk som jag har sett många gånger i Paraguay och som alltså skall heta Pterygoplichthys ambrosettii t ex enligt Carl Ferraris "Checklist" som bör vara det mest pålitliga som finns tillgängligt just nu. Jag köper argumenten varför den skall heta ambrosettii.

PlanetCatfish foton under rubriken ambrosettii är en fisk på minst 40 cm medan den under "anisitsi" är en ungfisk på runt 15 cm, men det är samma art. Även likstora individer kan variera ganska mycket i utseendet på samma plats.

I Claude Webers revision från 1992 nycklar han anisitsi (som han kallar den då - ambrosettii ansåg han inte som tillgängligt - ett glömt namn) från multiradiatus, disjuctivus och pardalis, just på det omvända mönstret (lättast att se på kroppen, på huvudet ser det bara ut som ljusa och mörka maskar på party). Hur man skiljer på dom övriga förstår jag inte - jag kan inte hitta mitt franska lexikon.