Katharina skrev:
Ha ha.. Nu har jag fått min VAB.. Åhh, vad det måste ha plågat tanten att få order från experten att betala!!! :D

Ja det plågade henne säkert jä..... mycket hoppas jag. Kanske lika mycket som det plågade min SGI-handläggare (sjukpenninggrundandeinkomst) när hon inte lyckades med att nolla min SGI.
Efter den var nollad så kunde jag kanske haft rätt till sjukersättning till lägsta grundnivå, trots att jag jobbat i 22 år isträck på ett företag så kunde mina anställningsår inte tillgodoräknas för ev sjukersättning. lägsta garantinivå = [COLOR=red]1 basbelopp som är ca 30700Kr som vi delar med 12 mån = 2558Kr innan skatt.[/COLOR]

NU:D ska jag tala om orsaken till 11 månaders helvete med FK:pjag hade missat att söka STUDIEBIDRAG för [SIZE=5][COLOR=red]1[/COLOR][/SIZE] dag efter jag hade blivit uppsagd pga medicinska skäl = utsliten axelled samt ständig huvudvärk 24h/dygn, [COLOR=red]8 [/COLOR][COLOR=black]dagar i veckan känns det som att veckan består av när man mår så. Och eftersom jag inte hade studiebidrag för den dagen och jag var inte inskriven på arbetsförmedlingen så hade jag förlorat rätten till att behålla min SGI enligt min handläggare. Det roliga i det hela var att jag fick inte vara inskiven på AF eftersom jag studerade och då står man ju inte till arbetsmarknadens förfogande så man kan vara inskriven där.[/COLOR]

Ja det var roliga tider det.