THE_DUDE skrev:ja e ju äldre än vad du e, grabben ;)
Ja titta... På din bild på zoonen ser du betydligt äldre ut än vad jag av någon anledning fick uppfattningen om att du var. Sen om du är äldre än mig är en annan fråga, om det nu skulle ha någon relevans.
THE_DUDE skrev:och det jag försöker säga är att regler isf. skulle behövas för ALLA typer av fiskar, misskötsel är lika illa oavsett vilken art det är, eller...
Och det finns det som tur är! Men förutom de allmänna reglerna så finns det i min mening också behov av att reglera de fiskararter som väldigt få akvarister har möjlighet att ta hand om på ett korrekt sätt i full utsträckning, för att få bättre "täckning".
För så ser ju verkligheten ut; en stor del av dessa fiskar som säljs hamnar i inte hos folk som kan ha hand om dom, utan hos folk som skiter i, inte vet, eller förtränger att dom så småningom kommer att bli alldeles för stora för i princip alla privata akvarium.
Och som sagt, de som faktiskt har möjlighet att handha dessa fiskar skulle också få tillstånd att ha dom, så vad är problemet? Att vanligt folk inte längre skulle få köpa paroonhajar till guldfiskskålen?
THE_DUDE skrev:
& jag är redan trött på detta nu, kommer vi mycket längre?
Är du trött så svara inte. Jag är inte trött på det här och kommer att fortsätta att svara så länge jag känner för det.