Mycket intressant tråd; Jag tycker precis som katarina att det bör finnas en typ av ersättning som kan appliceras vid olika situationer i livet tex vård av sjukt barn el annan närstående. Där också arbetsgivarna och fackförbund kan vara mer delaktiga i kostnaden. Jag har under många år vårdat ett dödligt sjukt barn och ständigt hotats av uppsägning och en massa bråk med F-kassan.

Idag är tack och lov beslut tagit i riksdagen att f-kassan inte längre ska göra egenbedömmning av läkareintyg utan de ska gå på medicinsktansvarig läkare.

Jag har fått intyg på intyg från min dotters läkare, där f-kassans läkare har sagt tvärtemot malèn , bla har en erinran delats ut pga att f-kassans läkare skrev att min dotter kommer vara helt frisk och medicin fri 1 år efter en transplantation, vilket är tokfel och skulle hon sluta med medicin som f-kassans läkare säger skulle hon oavkortat dö.

Detta är bara en i raden fel f-kassan gjort i mitt fall och vi är oerhört många drabbade som ni nämt.

Om en vis typ ersättning funnits för trauman i livet el vad ni vill kalla det för hade vi alla kunnat få må bra och vårda våra kära i lugn och ro, dessutom tycker jag att ersättningen ska vara hög...