fengwall skrev:

Jag skulle vilja dela med mig av nåt jag upptäckt nu med de sjuka räkorna........fast de verkligen såg döda ut så var de inte det. Mina låg upp och ner med böjd stjärt och hopdragna ben så jag trodde verkligen de var döda men när jag tittade noga så såg jag att " andningen " ( om man kan säga så....:confused:, fläktandet kanske låter närmre..... ) var igång. När jag flyttade över de till det " friska " vattnet så återhämtade de sig. Jag undrar om deet är någon typ av nervgift för räkorna, det såg nästan ut som att de blev förlamade.....hmm, är ingen expert vill jag påpeka, bara en observation...

Åhh.. Va läskigt.. jag blir alldelles mörkrädd, känns som en skräckfilm.. Även om vi människor och fisken i karet inte blir förlamade av giftet som de jättesmå och känsliga räkorna så måste det ju vara skadligt för oss också... F*n för alla gifter!!! Jag hatar det!!! Undra sjutton på att vi är sjuka i cancer, nervsjukdomar, asma och allergisjukdomar. Åhh, vad jag blir rädd och arg.. Till och med när man köper akvarieväxter ska man råka ut för skiten!!!! [:-20][:-43]