Mlip skrev:Vi har planerat on lite :) blev ett akvarium till på ynka 60 liter, där jag tänkt placera lite räkor och eventuellt en bunt guppy. 200 litraren - planerna på scalare och ancistrus står kvar. Jag är efter lite mer efterforskning väldigt sugen på ett par dvärgguramis, och har tänkt ersätta planerade mollisar med sorgmanteltetror.
Henrik von Jyndevad - småtråkigt? Vågar oss inte på något för knepigt, jag har inte haft akvarium de senaste 7-8 åren, och min sambo är gröngöling.. Har du något mer intressant alternativ?
Lothar - finns inte risken att torvgranulat färgar vattnet?
mvh,
Marlene
Jag menade inget illa Marlene:)!
Hmm, rödmunstetror är coola, eller kanske glödbandstetror.. Ju fler av samma art desto snyggare:)! Kanske bilbukar vid ytan?
Kanske lite roliga corydoras på botten?
Annars kan nån annan liten ciklid kanske vara kul.. Kanske nån apistogramma? Risken är väl att de blir liiite för stressade, beror på inredningen... Det finns hur mycket som helst:)!
Tänker svara på Lothars förslag; jo torv färgar vattnet väldigt krafigt men det sänker KH och pH vilket t.ex. scalarerna gillar. Finns dock preparat att köpa som gör samma konst utan att färga av sig.