Försäkringskassan är mästare på att behöva utreda allting och så tar det en himla tid.Jag är sjukpensionär sedan sommaren 2006 p.g.a kronisk värk och artros.De senaste åren innan dess var jag sjukskriven så min arbetsgivare ville säga upp mig.När det kom på tal om att jag skulle få sjukpension så blev jag glad för jag känner att jobba funkar inte, min läkare står på min sida också.Men under dessa år så har försäkringsläkaren sagt att jag kan jobba 50% trots att han/hon aldrig träffat mig utan bara genom att läsa papper och intyg från min läkare som klart säger ifrån om jobb.Jag provade att jobba 10 timmar i veckan fördelat på 2 dagar och inte fungerade det utan att jag fick äta massor av smärtstillande alla dagar i veckan för att överhuvudtaget ta mig upp på morgonen.Nu ska det omprövas igen så jag förbereder mig nu på en fajt med de utifall de får för sig att jag ska arbetsträna.För mig finns det bara ett sorts jobb som funkar eftersom jag är född med ryggmärgsbråck men inte ens det jobbet klarar jag längre utan att få ont (sitta vid datorn). Sen blir man ju inte direkt glad när man får höra att man är lat som går hemma för man går ju inte hemma för att man tycker det är kul och definitivt inte för att det är ekonomiskt.