EvaPeva skrev:Tack, max.
Hade tänkt mig bara dom i så fall i karet. Men kanske behöver man nån städfisk? Eller du menar endast prinsessor i karet & inget annat alls?
Hur är det med stenar? Jag bor alldeles intill-200 m ett numera nerlagt stenbrott. Där borde finnas perfekta stenar men vågar man använda dom?
Det börjar bli många kar här hemma nu :p Kul, kul, kul ;) I Åled finns ju numera jättemkt från Tagnikasjön (stavningen säkerligen galet) Han bygger på med fler kar för varje gång & han borde ha. Får kika inom när jag ska till svärmor nästa gång :D
E dom svårskötta? Vilken mat? Vad behöver dom mer än sand & sten i karet?
Mvh Eva
Vilken art e det du har på din avatar?
Jag har försökt med multisar, ocellatusar, siamesiska algätare och äppelsnäckor ihop med prinsessorna i mitt 110 liters, och inget funkade. Jag vågade inte ha kvar min ancistrus där, jag var rädd för att hon skulle bli sönderbiten. Så det är svårt att ha några andra fiskar ihop med prinsessor i ett så litet akvarium.
Annars är de ganska lättskötta, de vill gärna ha hårt vatten med högt pH och lite omrörning, bara. Växter i form av Anubias och/eller Vallisneria är något man kan ha eller inte - det är en smaksak.
Det lär inte vara några problem med stenar från stenbrottet. De allra flesta stenar vi kan hitta utomhus i Sverige är antingen gnejs, granit eller diabas och alla funkar bra i akvarium. Men läs gärna på lite om det i de andra trådarna som handlar om sten.