EvaPeva skrev:Nu har du Max fått igång mig oxå på prinsessorna. ;-)
Har ett 100 l som jag ska hämta i början på april, är det för litet?
Vill absolut ge mig in på detta nu. Är dom lätta att hitta i affärer?
Förlåt för att jag lånande din tråd, macke...
Mvh Eva
Ja, jag lånar tråden lite här också och svarar Eva!
100 liter skall inte vara några problem. Jag har i och för sig inte haft prinsessor i så "små" kar själv, men jag kan inte tänka mig att det inte skulle fungera.
Initialt, om man inte får tag på ett säkert par, kanske man får låta ett par bildas i en mindre grupp och sedan avlägsna de individer som "blir över". När detta är etablerat är det bara att vänta på kullarna - och njuta. Kan man dessutom komma över "tråkighetsfaktorn" att enbart ha prinsessor i karet, kommer detta att belöna sig efter en tid.
Olika varianter på prinsessor finns nästan överallt i handeln och skall inte vara svårt att få tag på. Själv har jag nu Neolamprologus Gracilis - en variant som inte har några teckningar i form av ansiktsmasker ("glasögon") eller gula fläckar - utan är homogent grå-vita med kritvita accentueringar på fenspetsarna - och mitt upp i detta intensivt blå ögon!
Det är otroligt effektfullt och verkligen vackert att se en prinsesskoloni i harmoni, när det inte finns andra fiskar som är där och stör och samtidigt hela tiden, obönhörligt blir bortjagade.
Hoppas du drar igång ett litet prinsessprojekt du också, Eva!:)