THE_DUDE skrev:
jo jo visst! det är ju lätt för er att säga som inte har det minsta intresse av sådana fiskar...

tror ni att dom flesta/alla små fiskar får ett bra liv efter att dom sålts bara för att dom inte kommer bli för stora för sina kar???

Hahaha, nej du... Jag älskar sådana fiskar. Men jag kan inte ta hand om dom i nuläget, därför köper jag dom inte. Dett finns gott om andra coola fiskar som jag faktiskt kan ta hand om, så därför begränsar jag mig till dom, tills att jag får möjlighet att skaffa några riktigt rejäla akvarium. Eller tills jag köper hus och gör om poolen en aning...

Men tills dess så håller jag mig till fiskar under 40 cm. Bra för fisken, och bra för mig som slipper få ångest över att jag låter mina fiskar bli lidande för att jag vill ha någonting coolt att titta på.

Om jag tror att alla små fiskar kommer att få det bra? Nej, det tror jag inte. Men det är ingen anledning till att skita i allt och strunta i storleken på fisken överhuvudtaget.

Hur många paroonhajar tror du säljs om dagen? De där firrarna finns i var och varannan akvarieaffär och säljs som små yngel på kanske tio cm till kreti och pleti med guldfiskar i en glasskål. Hur många av dom tror du blir fullvuxna upp mot nästan tre meter? Och vad händer med resten?