morphriz skrev:Respekt är en annan grundbult, ofta bortglömd då det sällan formuleras bra i reglerande lagtexter, för demokrati. Bara för att man får förolämpa en religion, av vilka en liten minoritet är religiösa fanatiker, innebär inte att det är bra.
Pratar du med kristna araber så håller de inte med dig alls.
Respekt ska visas från båda sidor och enligt muslimer så är alla icke troende svin. Du kan konvertera till Islam men aldrig från det i muslimska länder. Egyptierna tycker att Sverige gör samma misstag som Egyptien gjorde förrut, de välkomnade muslimer och nu har muslimerna tagit över Egyptien och tömmer stadskassan och landet på antikviteter. De påstår att muslimernas hälsning till varandra är: "Var lugn, vi ska snart ta över, svenskarna har ingen tro"....
När USA gick in i Irak så spottade och svor jag över USA som de flesta andra svenskar, tills jag mötte araber som stod och hejade på USA :confused: Frågvis som jag är knallade jag ner till lokala Pizzerian och frågade grabbarna, kristna från Libyen, Syrien och Egyptiern. Svaret blev att muslimer förstår inget annat språk och heja Bush. En Irakiska höll med även om hon oroade sig över sina släktingar och att Sadam ändå hade hållit fanatikerna i schack och vad de skulle ställa till det nu..
Jag bestämde mig då att inte ha några åsikter om något som jag inte vet någonting om alls... [:o] Så fråga mig om något som jag kan och vet något om.. Inte något jag har läst eller hört... I den här frågan vet jag absolut ingenting och har inga åsikter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[COLOR=Purple]Jag säger som hippies... Love, peace and understanding..[/COLOR]