Hej!

Tack för era svar!

Först vill jag säga till Sorubim att ja, de tetrorna vi har funkar utmärkt i kallare vatten! Maxtempen vi får upp (där de står nu) i det karet är 20 grader och då gäller det att vi har strålande sol en hel dag gassandes mot huset, den "vanliga" är på ca 18-19 grader. Karet står i hallen med eftermiddagssol där vi har ett fönster uppefter dörren som är ca 210x10 cm. Och det är inga problem alls =) Och grodorna är numera i samma kar och det funkar alldeles utmärkt!
Och att fiskarna skulle gå på Doris är uteslutet, de blir mat direkt! Det har gått åt en och annan fisk i hennes kar kan jag lova! Grodorna och axolotln verkar ha blivit kompisar! De kurar ihop och delar systerligt/broderligt på maten som kommer, ingen konkurrens alls (ok, lite då.. Men de ger sig direkt då de vet att det kommer mer om det behövs)! Det är precis som att de vet att det räcker till alla! Och Doris verkar mycket gladare av sällskapet!

När det blir varmare så flyttar vi ned hela karet till vår gillestuga och där de ska vara blir det aldrig mer än 20 grader och då ska det vara varmt ute, i flera dagar! Och om det skulle bli varmare så löser vi det med iskylda petflaskor.

Milhue, din axolotl ser jättefin ut! Jag måste nog bli medlem så ni får se våra kar, och då framförallt Doris! =)

Ha en fortsatt trevlig lördagskväll!