Whistler84 skrev:För övrigt fick hon möjligheten att försvara sig. Jag uttryckte mig på ett sakligt och artigt sätt, utan att anklaga henne. Hur du får detta till att jag "hängde ut henne till åtlöje" får jag helt enkelt inte ihop. Jag presenterade mitt mail till henne och hennes svar här i tråden, samt en kommentar på detta. Att hon gör sig själv till åtlöje genom dålig attityd är knappast mitt fel. Om hon tvärt om svarat "Oj, tack. Jag visste faktiskt inte detta, jag ska genast lämna fiskarna till butiken eller skaffa ett större akvarie till dem" hade du fortfarande sett det som att jag hängt ut henne till åtlöje genom att posta korrespondensen då?
Svar ja! Jag tycker det rimmar illa att "göra en tjänst" för att själv få klappa sig på bröstet. Visst kan man skriva och upplysa folk i allmänhet (märk väl, jag tycker det är precis lika fel som du med för små kar och fel fiskar!), men varför skylta med det på ett forum? Vem gagnar det, mer än dig själv?
För mig kvittar det VAD en person skriver. Det som skrivs till en person via mail är tänkt att stanna vid det och inte basuneras ut på ett forum med hundratals besökare om dagen.
Man kan tycka väldigt mycket om olika annonser, men vad har man ut av att diskutera utomstående personer på ett forum?
Vill man försöka göra något; maila! Men basunera inte ut det på nätet.