Joacim skrev:Argh... Så är man rökfri sedan 22-tiden i Fredags. Planen var att mumsa Zyban (som jag ändå hade köpt) men efter att ha läst på litet mer om biverkningarna så kastade jag dem åt sidan tillsammans med nikotin-tuggumin och all världens "hjälpmedel".
Jag vill inte röka, jag tänker inte röka och jag behöver inte röka... och det där funkar på något sätt. Visst påverkas kroppen och sinnet av abstinens men det var ju väntat och kommer gå över.
Anledningen till varför jag, redan nu, kan säga att jag slutat röka är att jag faktiskt inte vill längre. Den perioden är över och jag behöver den inte. Dessutom är jag erkänt väldigt envis ja, in absurdum har vissa påstått ;)
Åhh.. grattis så här långt!!! Nej, jag tror att beslutet är viktigare än hjälpmedel.. Obs att jag skrev beslutet, för nu har jag kommit på skillnaden, det finns inget annat val. Beslutet är fattat.. Det är skillnaden mot förrut..
Jag är fortfarande "tjock" i mina ögon, hela 72 kg till mina 175 cm :D trots att jag håller igen på godis och går på afrikansk dans.. Shit.. Men än har jag inte beslutat mig för att inte käka godis utan jag går runt och funderar på om det är värt priset att ta nått.. Och jag som alltid har varit så spinkig kan ju inte räkna kalorier och sånt.. Phu... Nu blir det långpromenader... Tur att mamma köper hund...
Jag tror att det kommer att gå som en vals för dig med Joacim, när du har den inställningen... Nervärdera abstinensen mentalt istället för att uppgradera den. Varje gång den kickar in så le och tänk på att du inte längre är en knarkare utan en fri människa!!! Hmm välkommen in i dofternas/stankernas värld :D