Katharina skrev:
Du ska inte sätta dig in i hennes situation, du ska reagera på att hon gör fel och inte genom att bli arg. Redan innan hon går fram, när hon börjar foccusera på barnet så ska du gå emellan och bryta attacken. För det är vad det är, en attack!!! Jag skulle aldrig ha den hunden i närheten av något barn. Jag skulle som jag sa tidigare, jag skulle gå till en expert om jag var du!!

Jag tycker att det är vansinnigt att folk här går ut med råd till dig som bygger på att du ska försöka åtgärda detta ytterst farliga beteende själv, det skulle jag aldrig våga själv heller.

[COLOR=Red] Det är också superidiotiskt att sitta här på nätet och säga att saker som "jag tror inte att hunden kommer att gå till attack" och liknande.[/COLOR] Det är det ingen som kan uttala sig om. Dessutom har den ju redan gått till attack även om det inte hann resultera i ett bett... Ursäkta att jag blir lite hetsig nu men jag tycker att det är en mycket allvarlig diskussion..

Lycka till

Håller med dig om allvaret i situationen.
Det är därför jag och vi reagerar som vi gör. För tillfället är det: Ingen barnkontakt alls.

Vi får arbeta på en lösning när vi får barn. Först då vi kan vänja henne vid dem.

Bra att du blir hetsig :)

Tack för dina tankar! Mycket betydelsefulla.