Gaffel skrev:För att återknyta till vad jag reagerade på så läs ovan och sluta hävda att jag försöker lägga munkavel på det fria ordet..
Jag är väl lite trött men jag fattar faktiskt inte längre vad du reagerade på.
Du frågar mig varför en billigare silikonprodukt skulle vara sämre än en dyr köpt hos en akvarieaffär. Det har jag försökt svara på.
Jag säger även att en billig produkt inte nödvändigtvis är sämre än en dyr. Det är inte priset som styr. Om jag kunde köpa ett billigare silikon så skulle jag nog också göra det. Men jag vill veta att det fungerar bra också. Det vet jag inte med classes silikon. Jag tror inte heller dom själva vet hur pass bra det är. Däremot vet jag att silirub fungerar. Jag vet att det används vid limning av nya kar av proffessionella akvariehandlare, inte diversehandlare. Om det sedan betyder att produkten är bättre i praktiken kan jag inte svara på, men jag tycker att det känns säkrare.
I praktiken struntar jag i vad det är för namn på tuben och vad priset är (så länge som det inte är mycket dyrare). Jag vill veta att det jag köper är bra.