Hehe, jo, jag har börjat med det nu på senare tid, alltså försöka få tag i de man inte hade innan, men de säljs ju bara i begränsade perioder, även om de brukar komma tillbaka igen. Tycker det är lite dumt att Disneys klassiker förknippas så mycket med barn, för de är nog inte så barnvänliga som folk tror. Var och såg The Lion King på bio, och då fick några gå ut med en unge för han började tjuta i scenen där hyenorna jagar lejonungarna genom elefantkyrkogården. Och humorn är nog heller inget som barn alltid förstår sig på. Jag är heller inget barn, och har inga heller, men skäms inte ett dugg över att jag gillar Disney, men lite tråkigt är det ju att kolla på film ensam. Jag skulle vilja säga att de vanliga Disneyklassikerna riktar sig mest till äldre barn, ungdomar, och vuxna. Se´n har de tydligen tecknat för yngre barn också, men de tillhör ju inte klassikerna. Jo, Snövit vill man ju ha tag i, och den gamla Fantasia, har 2000. Men de släpps väl vartefter. Jag försöker även få tag i alla Disney Treasures med Kalles, Musses, Långbens, och Plutos kortfilmer.
Jag är även väldigt svag för Pixar, och älskar t.ex Monsters Inc, The Incredibles, Cars, och gillade även Ratatouille, som jag såg igår :) Shrek, Ice Age, och Over the Hedge är andra dataanimerade filmer som är kul.