Ja, jag kör en liten film på ynglen, som bara blir fler och fler. Man kan nu se olika storlekar på kullarna. Honan till vänster i karet har kvar sin första kull och har redan en ny framme. Honan och hanen som ligger vid frontglaset har också två kullar med olika stora yngel. De blir vaksamma så fort man tar fram kameran och rör sig framför karet - och lägger sig oftast helt still. Det börjar också bli lite alger i karet så därför har jag ett par sniglar i för att hålla undan lite - dom gör sitt jobb riktigt bra!
Jag tror att de flesta som har Ocellatus redan har upplevt hur kul det är med dessa ciklider - så grejerna som händer i detta karet kanske inte är några direkta "nyheter" men om det är någon som är sugen på att starta upp ett Ocellatuskar, eller kanske inte får fart på dom man har - så ställ gärna lite frågor så skall jag försöka svara och ge tips så bra jag kan!:)
Tråden är ju inte skapad för att "show off" utan mer som en liten guide för de Ocellatusintresserade.
Jag återkommer allteftersom när ynglen blir större - skall försöka få bra bilder på det!
" target="_blank">