Familjen har fyra birmor, Simba, Leo, Taco och Tequila. Simba är dock den katt jag umgås mest med, så jag får väl räkna honom som min katt i det här fallet...
Han är en blåmaskad birma, med kortkort stubin. Man kan göra lite vad man vill med honom i 1½ minut, sedan är han ingen katt utan en kattkus, klor och tänder överallt, trädgårdshandskar rekommenderas. Men just nu ligger han och är hur söt som helst bredvid mig i sängen och vaktar. Han är katten som när man kommer hem går fot med en och som hoppar upp och lägger sig mítt i tidningen när man läser den. Han hade troligtvis lagt sig över tangentbordet om det inte vore för att jag har händerna här. Han gillar att äta torrfoder, samt att dricka vatten ur dricksglas. 60 grader kulörtvätt tycker han är kul att kolla på (många färger som snurrar runt ju), samt att kolla ner i avloppsbrunnen i duschen och se hur vattnet avdunstar. När han var liten och vi hade kaniner kunde han gå omkring med dem hur han ville, inga jaktinstinkter där inte...