Jag ska vara ärlig. Nej, det inte ingen bild jag tycker du ska lägga energi på. Varför? Jo, för det enda du kommer att använda den till är att lära dig använda Gimp. Så om du vill, kör på och testa dig fram i programmet. Jag tror inte att du kommer att använda bilden till något annat.

Så är det ofta hos mig. Jag sparar på tok för mycket bilder. Min första rensning när jag laddat in bilderna i datorn är hård. Alla bilder som jag tycker är dåliga, har dålig skärpa, exponering och dylikt tar jag bort tills jag bara har tekniskt bra bilder kvar. Dessa har jag kvar (lägger in under rätt mapp). Det är där(!) jag gör felet. Jag ska inte spara alla "OK" till "Bra" bilder utan bara "Riktigt riktigt bra" och "Grymma" för det är dessa jag kommer att visa och använda.

En till sak om din bild; På bladet under fisken så blir det en skugga som är jobbig för mig. Skugga gärna hela bladet istället för en jämnare nyans och harmoni.

Hoppas du inte tycker jag är elak. Det vill jag inte. Däremot är jag hård (när det gäller foto - inte annars). ;)

Nej nej. Ärlig och hård = precis det jag behöver!
Kör på bara! :)

Behöver helt klart lära mig använda gimp! Och detta var ytterliggare än utav de "halvbra" bilderna som fick sig en släng av gimp. Lite bättre blev det allt! Missade att skugga bladet. Får fixa det i morgon!

Jag är sådan som sparar allt! Oavsett hur kass det är! Har 1000-tals bilder på suddiga fiskar och mörka stenar. Inget att ha egentligen. Borde nog göra som dig, skapa en bra och en kanonbra mapp och lägga in det som är vettigt där och slänga resten..!

Tack för att du tänker till! Hjälper mig verkligen!

Gör ett nytt försök i morgon! Då blir det nog en spottande malawihona! Eller en pansarmal. Får se :)