Galion skrev:Tjena!
Tänkte bara meddela att jag inhandlat ett par med A.Trifasciata idag! :)
Två riktigt små rackare på knappt 3cm *Hehe*
Tror dock att dom inte riktigt pallar med min stora L001 mal som jag tror har gett dom små liven lite på nöten när det varit matdags! :/
Tänkte bara höra ifall någon har erfarenhet av att dessa små ciklider ev är väldigt känsliga?
Dom ser så försiktiga ut i sitt rörelsemönster osv jämnfört med mina andra Apistor *hehe*
Lite bilder iallafall!
Första bilden är på hanen och andra på honan :)
Riktigt fina, blir säkert mycket finare när dom växt till sig.
Jag kom och tänka på en vän, som har egenuppfödda kakaduor. Dessa är nu 10 månader gamla och skulle kunna tro att dom endast är 3-4 cm. Ena hanen hade dött för henne, utan nån som helst förvarning. Hon tror att det är åldern, men jag tycker det verkar konstigt med så små fiskar som är odlade och levt ett stressfritt liv, bara dör sådär utan att ens blekna av några veckor innan. Vad tror ni?
Mina yngel lever fortfarande, matade dom med artemia idag som dom tog utan problem. Om dom fortfarande klarat sig så hade jag tänkt ta med dom till pappa på fredag och föda upp dom i en yngelkasse i ena akvariumet. Jag tror inte att dom klarar sig i akvariumet här i en hel vecka utan stödmatning, vad tror ni?
Kommer dom klara transporten och det nya vattnet?