Katharina skrev:
Jag vill ändå tjata om proffshjälp. När det gäller barn så kan man inte chansa tycker jag.

Om du har möjlighet att titta på "Dogwisperer" på TV4+ så kommer du att förstå att det är er hund som är flockledare hos er och med jätteenkla knep kommer ni att kunna få ordning på hennes olater. Sen kräver det såklart mycket jobb.

Cesar säger att han rehabiliterar hundar och tränar människor.. :D

Jag har inte tid att skriva så mycket på jobbet, därav lite korta svar från min sida.

Själv skulle jag aldrig ha orkat att köpa mig en riesen... Phu... Alldeles för sturska och envisa!!!

Lycka till...

Jo. Envisa är ordet :)

Förstår inte riktigt hur du tänker när du ena sidan tycker vi ska skaffa proffshjälp för att sedan säga att det räcker gott att titta på ett tv-program?

Tittar på dogwhisperer varje vecka. Och tycker man får en hel del bra tips där. Men som i så många andra liknande program (tex supernanny och du är vad du äter) så visas situationen för att så många som möjligt ska titta på programet...

Vi har en expert som vi brukar kontakta gällande sådana här saker. Expert + dogwhisperer tror jag blir bra :)