Tack för svaret!
Det lustiga är att jag trodde den här honan var en hane för hon har varit så aggressiv på maten vid matningen jämt. Men hon är väl bara väldigt hungrig..*S*..
Ja, jag funderar på att köpa in en till Discus i större format. Har ju 10 på tillväxt också, så jag vill inte överbefolka 720 karet med för många eftersom de tio också är tänkta att gå där i sedan. Problemet är ju att veta om det är en hane man köper..:p
Tiden får utvisa vad det blir av detta, nu VET jag iallafall att jag har 1 hona, inte helt fel det heller..:D
Att honor kan leka tillsammans vet jag, men den här leker helt själv, de andra två står och ser ut som frågetecken bakom en rot..*S*..
Ahaa, så om hanen är mindre än honan så är det svårare för honom att göra rätt för sig alltså? Det låter ju logiskt iofs. Ser ju på makens lekpar där hanen är mycket större än honan och där fungerar leken men inte yngelvården ännu. Jag tycker mig se att hanen försöker ta hand larverna när de kläcks(spottar tillbaka dem på konen) medan honan käkar upp dem.
Härligt med lekande par!:)