Nu kanske en uppdatering är på sin plats.

Har satt igång arbetet med bakgrunden nu, klistrade ihop ett gäng 10 cm frigolitskivor för en vecka sen, som jag började karva i så smått häromdan, här är resultatet av det - än så länge utan nåt slags ytskikt. Formade grovt med kniv, sedan smälte jag ner till önskad form med hjälp av varmluftspistol - mycket händigt, rekommenderas!

[ATTACH]10382[/ATTACH]
Hur ska jag få ner den här?

[ATTACH]10383[/ATTACH]
Närbild på ett par grottliknande formationer jag skapat med tanke på hur mycket praktbotiorna tycker om grottor.

[ATTACH]10384[/ATTACH]
Jag fick ner den! (fuskade lite - delade på bakgrunden med en brytbladskniv, limmas ihop sedan med silikon)

[ATTACH]10385[/ATTACH]
Annat perspektiv. Här syns även hålformationerna på baksidan, där jag tänkt ha filter, värmare och cirkulationspumpar. Inspirerat av BTN såklart...

[ATTACH]10386[/ATTACH]
Blivande innevånare, ligger och fegar sig lite i en temporär grotta. Cirka 12 centimeter.

Har fått ihop en grupp på 9 individer nu, storlek mellan 5 och 15 centimeter. Känns väldigt harmonisk och bra, med sina egna personligheter som dom här fiskarna alltid har.

Ska eventuellt komplettera med en grupp modestor också (5-8 st), men jag är tveksam till om utrymmet finns, vad tror ni?