Hej och tack för era svar!

Det visade sig nu att karet bara var på 20 l! Men nu har det redan flyttat in en kampfiskhane i det.

Han verkar vara nöjd (tacka för det, han bode ju i typ en mugg på djuraffären) så för honom är det väll enormt. Men jag var ändå lite bekymrad över extrajobbet med att hålla koll på värden o så, så jag bestämde mig för att flytta honom till mitt stora kar på prov.

Var lite orolig för att han skulle bli nafsad av platysarna, men problemed blev i stället att han började jaga alla fiskar. Min stackars eldstjärt fick absolut inte ha kvar sitt revir, och ja, alla skulle hålla sig på kanterna, han gjorde hela akvariet till sitt. Simmade runt som en galning och spände sig.
Det är möjligt att han skulle lugnat sig, men eftersom mitt akvarium var väldigt harmoniskt och lugnt innan så fick han flytta tillbaka igen.

Jag är intresserad av att skaffa ett gäng endlers, men jag har inte hittat någon info om hur stort stim de vill ha, eller hur många honor det krävs per hane. Hanarna är ju de som är snygga!