kaj.p skrev:
vad jag menar är att om man läst reglerna som står i tråden Det står klart o tydligt att detta gäller för 2008 Läser man då igenom reglerna en gång till när man laddar upp. Inte jag iallfall. För hur tusan skall man veta att de regler som ligger i tråden är en förenklad version. Tycker heller inte att regelverket är så omfattande att det skall behöva finnas i två versioner som det tydligen gjorde inför februari tävlingen.

Det är 2007 års regler som legat kvar i tråden + att jag hade angivit att tävlingen i år var anonym, men som jag skrev
OAVSETT VILKEN AV 2007 ELLER 2008 ÅRS REGLER MAN VÄLJER ATT FÖLJA SÅ VAR INTE DRD-FOTOT GODKÄNT.
Det enda som skiljer Drd-fotot från de uppåt 100 foton som tidigare inte blivit godkända pga denna regel är
1/ Han accepterar inte strykningen - vilket alla andra har gjort utan att knota
2/ Han menar att det är olika foton eftersom de tagits med några sekunders mellanrum. Men eftersom det inskickade fotot är identiskt med det han lagt in tidigare så är det omöjligt att med blotta ögat kunna skilja dessa åt. Ingen del av motivet har ens rört sig 1 mm i akvariet och då betraktar jag det som 1 och samma foto.