lili76 skrev:Vet vad du menar, man blir ju tokig för mindre. Vi har två av dessa "bestar" och att bara läsa fördomarna gör att jag ser rött. För mig är det den underbaraste arbetskompis man kan tänka sig och det räcker så bra med fördomarna man möter på sin promenad. Att läsa sådana här dumheter som man gör i tråden känns bara... [:-48]
Att jag kommer att gå över till annan ras efter min Allans bortgång beror på sådana människor som Kramfors. De som skapar sig en uppfattning utifrån de dåliga erfarenheter de har. Jag _VET_ vad jag har och det är de bästa hundar i världen. Men att ständigt behöva gå i försvar för sin vän (som är 70 cm i mankhöjd och sätter skräck i den bästa, trots sitt fluffiga hjärta som bara vill väl) är påfrestande i längden. Om någon blivit attackerad av min hund hade jag förstått det, men att alltid, alltid, alltid behöva försvara mitt "rosa pudelhjärta" är så jävla ledsamt..
Jag har inte heller kunnat låta bli att svara i den här tråden. Man önskar ju hela tiden att folk ska förstå.. Men i detta fallet finns det verkligen ingen anledning. TS är fast besluten; han SKA tycka som han gör, hur överbevisad han än blir. Han är bara ute efter hetsen, vilket gör honom värre än alla kamphundar i världen. Hets tänder?
Kul att höra om din vän btw. H*n har gjort ett gott val av en tävlingskompis! :)
Inte tycker jag att du ska byta ras, då vinner ju de med fördomarna. Gillar du Rottweiler, är bra på att uppfostra dem till snälla nallebjörnar, så ska du ju välja en rottis även nästa gång. Jag skulle vilja ha en rottis, och jag verkar ha nå´t som gör att kompisens rottisar gillar mig, men har samtidigt hört att det inte är en nybörjarhund, och eftersom det största djur jag har haft är min katt, så är jag kanske inte är så kvalificerad som rottisägare :p
Tja, och även om han inser att han har fel, så kan han nog inte medge det. Men som sagt, låt dem inte vinna, skaffa en ny Allan om du vill :)