Peter_A_F skrev:OK, tack för svaret... gjuter lite mod att våga köpa ett begagnat! Blir mer pengar över till fiskar och tillbehör...
Så sunt förnuft råder... om silkonet känns mjukt och smidigt och inte ser skadat ut så borde det vara OK.
Tack för välkomnandet också!
hade jag varit som dig så hade jag bett om att få se karet med vatten i sig innan du tar hem det. Även om silikonet ser bra ut, känns mjukt, så finns det inga garantier att det inte läcker någonstans,,,,,,,
det tar kanske 15-20 min att fylla karet med spann.....kanske 30 min att tömma ur det....säg 30 min ståendes utan läckage....kanske 1,5 timme totalt,,,,kan vara värt besväret....
jag har just nu ett gammalt 60 liters igång. det köpte jag 1986, var igång 86-94....sedan har det åkt i lådan över hela världen, stått i varmgarage, kallgarage (ner till minus 25)...ergo ganska misshandlat...drog igång det för 6 månader sedan...som sagt var 13 års vila på det karet....det läcker inte ett dugg....
i höstas köpte jag ett 222 liters som var 4 år gammalt....som enligt säljaren varit igång utan problem fram till 2 veckor innan jag köpte det....fick hem det...läckte som fan vid ena sidorutan.....
så man vet aldrig.....