_Lena_ skrev:
För min del är rosa och turkost två färger som inte finns i min garderob och som vi heller aldrig kommer köpa kläder i till våra barn förrän de är stora nog att önska det själva.
Jag kommer heller aldrig att ha babyrosa eller turkost på mig. Jag kommer aldrig att köpa turkost till min 3-åriga son, han har ett par turkosa strumpor som pappa har köpt och jag gillar dem inte. Däremot älskar min son rosa!! Han ska dessutom vara mamma i lekarna vilket min sambo tycker är lite smått oroande.. :D :D
rödtoppen skrev:Grönt och blått har alltid varit mina favoritfärger - hatade mina dockor, älskade mina mjukisdjur :D
Jag hade både kill - och tjejkompisar när jag var liten.
Jag tyckte om att leka med mina killkompisars leksaker, för sådana fick inte jag ha (förutom playmobil)
Skillnaden på hur tjejer och killar leker är stor (min erfarenhet) mer våld och förstörelse hos killarna - lungt och fint hos tjejerna.
Detta är min erfarenhet :)
En sak stör jag mig på när det gäller leksaker till barn - i vissa av "killeksakerna" så krävs det viss tankeversamhet, man ska sätta ihop diverse saker och bygga osv... Det finns inte sånt på "tjejavdelningen"
Jag håller med dig, min uppväxt o åsikter liknar din/dina :) och det är skit med leksakerna... [:(!]
_Lena_ skrev:
Jämför tex tjej- och killego för några år sen. Tjejlegot var nästan helt ihopbyggt medan killlegot hade småbitar...
Skit, verkligen!!! [:(!]
Men absolut att vi generellt är olika.. [COLOR=Black]Att inte bejaka våra feminina och maskulina egenskaper är det [COLOR=Red]största förtrycket idag,[/COLOR][/COLOR]tycker jag. Könen ska vara jämlika och olika, i symbios.. Varje individ ska dessutom bejaka sina feminina och maskulina sidor, tycker jag.. [:-174]
Om jag skulle vilja ha ett vapen så var "rosa kitty" ballt iaf, om det nu inte sprutar rosor istället för kulor förstås... ;) Fast det vore också bättre än kulor [:o] :D