Inga erfarenhetr än så länge, tack och lov!!
Nu bor vi i hyresrätt, men svaret kan vara intressant ändå?

Inför inköpet av 375 liters så tog jag kontakt med dom och frågade tusen frågor. Tanken var att vi kanske behövde "uppgradera" vår försäkring. Sa som det var, vi hade köpt ett begagnat 375 liters och ville kolla hur vår försäkring såg ut och om den behövdes kompletteras. Fick till svar att vår ordinarie hemförsäkring täcker både skador på fastigheten (eller rättare sagt det går in och täcker självrisken för fastighetsägarens försäkring, typ) och skador som uppkommer på vårt materiell samt även till ersättning av akvariet. Enligt den jag pratade med, så var det oavsett om karet var nytt eller omsilikonerat, de gjorde ingen skillnad. Försäkrat som försäkrat.
Med allriskförsäkringen täcks även de konstiga olyckorna. Allt inbakad i vanliga hemförsäkringen.
Har bra erfarenhet av försäkringsbolaget i fråga sedan tidigare, så jag litar verkligen på dem.

Detta var Länsförsäkringarna Dalarna och kan ju skilja sig mellan länen. Dessutom skiljer sig ju BR från HR, men väl värt att kolla upp tycker jag iaf..
Det är en djungel med försäkringar!