Erik Österlund skrev:Inte blanda? Du menar om du köper en annan burk till Frontosorna? Nää isf skulle inte jag heller blanda, sen kan det ju hända att Acei:erna skulle bli käk också ;)
Storlek på burk är som Sacrium sa 500 L för Frontosorna men jag skulle rekomendera större burk ändå eftersom de blir så pass stora. De verkar annars vara väldigt lugna och mest hänga i någon grotta. Jag har inte haft Frontosa själv så jag har ingen erfarenhet men jag har sett stora Frontoser i andras burkar. Mätta rovfiskar är ju inte direkt någon action ;)
Lycka till i väljandet, det är ju ändå en av de roligaste sakerna med den här hobbyn!
Precis så menar jag. Än så länge är frontoserna mlln 12-15cm så nu hade funkat å ha dem tillsammans med andra gärna blåa å även röda fiskar i ett eget kar. Då hade golden å rödzebra kunnat vara ensamma 250 karet.
Men som du säger skulle det säkert inte dröja länge förrän acei:erna blir mat de heller. När jag kastar i lite frusen mat, tar den största av dem nästan hela biten som de är infrusna i.
Rackarns nog har de tagit 12 av mina golden yngel med.:(