Kjell: Jag tvivlar inte en sekund på det arbete ni lagt ner på sidan, och det finns ju en anledning till att jag hänger här och inte på andra akvarieforum, Zoopet är helt enkelt bäst! :)

Angående det jag skrev om, alltså direkt bildvisning av externt lagrade bilder, så finns det väl inga direkta nackdelar med att återaktivera den funktionen? Forumsmjukvaran Zoopet använder har bevisligen stöd för även detta och inte bara bifogade bilder som lagras på er egna server, eftersom man kan kryssa av visning av externt lagrade bilder om man har låg bandbredd.

Det skulle inte kosta er något att låta även icke-guldmedlemmar kunna visa bilder som de själva ordnat hosting åt, eftersom lagringen sker annorstädes och när bilden ska visas så belastas inte er bandbredd utan den hostande sitens, precis som det är nu när man skriver textlänkar till bilderna, förutom att man skulle slippa klicka på länken för att öppna i nytt fönster utan kan se den direkt i inlägget.

I övrigt tycker jag absolut att guldmedlemskapet ska vara som det är. Det arbete ni lagt ner med artbeskrivningar och bilder, samt pågående aktiviteter som tävlingar, ska självklart krediteras från användarnas sida. Ni gör helt rätt som har medlemsskap för dessa funktioner på forumet. Dock tycker jag inte man ska ta bort grundläggande tjänster som i princip alla forum på internet har (dvs stöd för html-taggar som är grunden för varenda websida som finns). Det finns inget juridiskt skäl till att ni ska behöva tveka och inte heller är det något exklusivt, så som en artbeskrivning eller bildhosting på er server, utan endast en liten smidig funktion som är standard sedan nittiotalet.