Vi har haft akvarium inom familjen när vi var små, tjejens familj har haft på senare tid också men då saltvattens akvarium. Sen flyttade vi till egen lägenhet och sen fick jag av min tjej när jag fyllde år ett 110L akvarium med lite maosaikguramis i och sen gick det väll utför. vi hade snart 13 akvarium i våran lägenhet (en 2:a) och det blev mycket akvarium och fisk man var aldrig torr om fötterna, jag och min tjej fastnade också för juwels akvarium som vi nästan haft alla modeller av utom Lido. Sen blev det radhus och då skaffade vi oss ett 840L akvarium som sedan sålde när vi köpte en villa och där är vi nu och här har vi ett 250L helglas i källaren samt ett litet 45L i källaren med blandad fisk. sen så har vi ett juwel Rio 240L ståendes inne i huset som ska bli ett riktigt snyggt växt kar. Det har ju varit lungt med akvarium nu när man renoverar och bygger men tjejen vill att vi ska bygga ett större kar i källaren på runt 3000L så det blir det väll i framtiden.
Men en sak som alltid varit lik sen vi började med akvarium igen är att vi haft mosaik guramis. Jag har till och med kvar en av de mosaik honor som jag fick för massa år sendan när jag fyllde år.