Katharina skrev:
Bilder??? Får du räklingar när du inte har vattencirkulation??? Vilken sorts räkor??? Vattenbyten??? Dammsugning??? Växter???

Är det någon fart på djuren i karet????

Ha ha... du får ju berätta lite mera... :D

Jodå, fiskarna är aktiva och verkar trivas. Tycker att Sundadanio gör mycket intressantare saker än till exempel Boraras.
Några räklingar jag inte sett, men de kanske kommer när de vuxna räkorna (black crystal tror jag de heter) gjort sig hemmastadda - köpte dem i veckan. Däremot kryllar det av crystal red-småttingar i ett annat, liknande akvarium. Det är dock aningen större och har en oxydator.
Jag matar ytterst försiktigt och har massor av växter som trivs, plus ett par äppelsnäckor som städare. Därför verkar det räcka bra med ett vattenbyte i månaden. Fast jag måste förstås hålla koll på snäckorna - en död sådan kan förgifta vattnet.
Bilder finns här - fast då bodde ett par Dario dario där.
Det kan förstås diskuteras om det är vettigt att strunta i filter. Men eftersom jag har källaren full av malakvarier med högljudda pumpar är det otroligt skönt med akvarier som är stilla och fullkomligt tysta. Då gör det inget att det inte går att proppa ner hur mycket fisk som helst i dem. ;)