Ja, det känns faktiskt som att jag ska lyssna på EN o sen förlita mig på det...men med det sagt så vill jag juh självklart ha tips från ALLA här på zoopet också! ;)

Jag var på zoogrossisten i Lomma häromdagen och hörde mig för lite, helt förutsättningslöst, hur mycket det skulle kosta för mig att dra igång en saltare från början...Då sa jag att jag ville ha allting som verkligen är nödvändigt...mellan 5 & 8000 fick jag till svar...om jag köpte allt hos dom förstås...;) Skämt åsido, 18 låter lite mycket, men som sagt, är ju rätt grön i gamet...[:o] Men han på zoogrossisten verkade veta vad han snacka om, han sa att han dragit igång så måna saltare så...men, kan sikta på kanske 10.000 till o börja med iallafall...det kommer man juh en lite bit på vägen med iallafall...[:o]

Kan passa på att slänga in en fråga som jag glömde fråga han, hurpass viktigt är det med en sump? Och är det någon speciell procent av huvudkaret som avgör hur stor sumpen ska vara? Skulle 55 L räcka till ett kar på 180 L?

Mvh Patrik