Anettejt skrev:@mammas nya kille
Bra förgrundsväxter:
[COLOR=black]Hemianthus micranthemoides (lite svår, vill gärna ha Co2)[/COLOR]
[COLOR=black]Hydrocotyle leucocephala (kan med fördel planteras i botten via noderna, grymt enkel)[/COLOR]
[COLOR=black]Pogostemon helferi (min favorit)[/COLOR]
[COLOR=black]Cryptocoryne undulata (enkel o ganska snabbväxande och vacker)[/COLOR]
[COLOR=black]Toppskott från Microsorum pteropus "Windeløv" (grymt snygg!)[/COLOR]
[COLOR=black]Din mitten:[/COLOR]
[COLOR=black]Echinodorus Bleheri (blir stor!)[/COLOR]
[COLOR=black]Hygrophila corymbosa (blir med stor)[/COLOR]
[COLOR=black]Sen tycker jag du skall plantera in en del snabbväxande i början, som typ vanlig, Hygrophila polysperma.[/COLOR]
Roten jag hade tyckt blivet snygg är en red moor http://www.aquaessentials.co.uk/bmz_cache/1/16a3158949310fde1a76b7fd2e6234e4.image.500x500.jpg
I den kan du ju sen fästa lite allehanda mossa, här o var.
hann tyvärr inte läsa dina växttips innan jag for iväg till affären idag... blev en växtsoppa utav det, men ville testa lite olika. får slänga det som inte passar framöver. en sån där rot blir det nog till att skaffa, precis en sån jag hade tänkt mig, med mossa och grejor på...
lyckades dock få med två av dina tips! (tror jag) [COLOR=black]Hydrocotyle leucocephala och [/COLOR][COLOR=black]Hygrophila polysperma. fick med etiketter på vissa, men jag har ingen direkt koll om dom stämmer. vissa har jag ingen aning om namn. vill gärna veta vad allt heter så hojta till om ni har namnen på dom;[/COLOR]
[ATTACH]9572[/ATTACH]
Alternanthera Lilacina?
[ATTACH]9573[/ATTACH]
Eieocharis Acicularis?
[ATTACH]9574[/ATTACH]
Hydrocotyle Leucocephalis
[ATTACH]9575[/ATTACH]
en krullig liten sak...?
[ATTACH]9576[/ATTACH]
små blad, känner igen den, tror jag haft den förr i världen... namn?
[ATTACH]9577[/ATTACH]
detta är väl polysperma antar jag? kass bild, sorry.
[ATTACH]9578[/ATTACH]
växtsoppa, får se hur allt ska planteras...
om nån kan namnge/rätta så vore det grymt bra!