Jo det är klart, är de känsligare än andra sorter så är det kanske tji även vid kortare sträckor. Tråkigt att det ska vara så svårt med våra lokala zoobutiker bara. Just här i krokarna blir det ett sådant stort glapp mellan städerna känns det som. Jag personligen känner bara till några få butiker i våra krokar och sedan blir det 20-30mil bort om man ska finna en butik som ens står med i gula sidorna.
Sen är jag också lite skeptisk till de kedjor som säljer fisk. En av de större kedjorna finns både 10 och 17mil ifrån oss. Växter och tillbehör brukar de ha mycket av, men när det kommer till fisk och lite kunskap bakom det de säljer så är det sämre. Ringer man sedan också och beställer det man är ute efter så kommer det antingen aldrig hem, eller så får de hem fel saker. Kanske jag som haft en väldans otur, men så upplever jag det.
Hur fraktar man då CR på bästa sätt? Är det i vanlig fiskpåse med vatten, luft och lite filter, mossa eller liknande att sitta på? Dessa heating pack, är det lika som dessa eller är de anorlunda?
http://www.coolstuff.se/p709/Varmepasar.html