Jag ser det heller inte bara som råd till den aktuella hundägaren utan till fler som kanske kan lära sig något av denna tråd, och för att dom ska slippa hamna i samma tråkiga situation där ägare kanske bara har lugnande att ta till tillslut. Jag tycker att dessa trådar är viktiga för många, inte bara för en eller ett par personer, och att skrika påhopp så snart man läser något man inte gillar är överdramatiserat tycker jag. Så länge man håller sig till saken och inte kommer med personliga påhopp utanför ämnet, eller med inlägg som inte hör till ämnet tycker jag inte att det finns något att klaga på.
Är det bara ofelbara människor som ska få ha hund eller andra djur?
Man måste absolut inte vara ofelbar som djurägare, det är det få som är, men man bör vara kapabel att möta lite konstruktiv kritik som djurägare. Speciellt om det ligger minsta lilla sanning i kritiken. Hade de metoder som nämnt här tidigare varit att föredra så skulle var och varannan veterinär skriva ut lugnande åt hundar med minsta lilla rädsla för vad som helst. Så om någon vill vara schyst och tala om vad som felat borde man vara glad för det. Att kunna ta lite kritik även om det svider är också klädsamt.
dessutom tycker jag att det är så trist att det mer handlar om att få rätt till varje pris, än att hjälpa den som ursprungligen bad om råd.
Att påstå att vissa i denna tråd bara skrivit för att få rätt till varje pris, är inte det likaväl ett påhopp då? Vad vet du i sådana fall om folks motiv och vilja att hjälpa? Vi ser väl uppenbarligen olika på hur man hjälper folk och inte.