Katharina skrev:
Jag håller med tillfullo... Det var av samma anledning jag slutade att debattera här också...

Dock vill jag tillägga ett par saker.

Jag anser inte att de enda som ska ha rätt att ha hund är de som kan ägna sitt liv åt hunden... Hundar måste få finnas i familjer också och i en familj kan man inte lägga hur mycket tid och pengar som helst på en person/hund utan allas intressen ska tas tillvara... (Jag kan tillägga att jag inte har hund själv nu pga av tidsbrist.)

Jag gillar inte den fördömmande tonen som har varit här på denna tråden emot trådskaparen och andra med samma problem...

Jag tror inte heller på att smällarna gör ont i öronen.. Jag har hört samma teori när min hund ylade till "Amasing Greace" på säckpipor och till polisbilen men han var lycklig :D och vi har testat med samma höga toner men andra melodier och då har han inte brytt sig...

Jag tror att smällarna har skrämt hunden och ju mer skrämd och ju längre obehandlat desto värre reaktioner... Men det är ju jättesvårt för en vanlig hundägare att veta hur detta ska behandlas...

Hundpsykolog vore något... Kreativ peppning, tror jag mer på än knäckande kritik...;)

Håller helt och hållet med.
dessutom tycker jag att det är så trist att det mer handlar om att få rätt till varje pris, än att hjälpa den som ursprungligen bad om råd.
Oavsett om sucksdorff har gjort rätt eller fel så är jycken så rädd att den gör på sig. Konkreta tips och peppning kanske hade varit mer på sin plats än nergörande tjatter??
Vad hjälper det hunden, vem som får sista ordet?

Är det bara ofelbara människor som ska få ha hund eller andra djur?
En aning ödmjukhet kan vara så klädsamt......;)