Mabuse skrev:
Nej, kanske inte, men vi gillar det.:) Dessutom börjar det kännas som att hur man än bär sig åt med akvariet så har man gjort allting fel från början i alla fall(fel fisk, fel filter, fel ljus, fel växter, fel botten, fel akvarium, fel inredning), så liksom, ännu ett fel i raden spelar kanske mindre roll. Jo, doppvärmaren har faktiskt ingen anmärkt på än, så den kanske är ok.:p

Det finns ju inte jättemöjligheter att bygga så mycket fler gömställen (som sagt, bottenytan är liten), men vartefter växterna blir större så kommer det ju finnas fler gömslen där. Förhoppningsvis kanske det kan räcka.

De var orädda de första tre veckorna, det är den senaste veckan efter det att jag slamsög första gången och köpte en algätare till som de blivit skyggare.

Det är ju så.. Man gör en massa fel, ofta "ok:at" av djuraffären. Sen trillar man in här och då får man veta alla fel man gjort.. *Harkel*
Jag kom från affären med tre eldstjärtar. De är väldigt aggressiva mot sin egen art och ska definitivt hållas ensamma.. :p Nu gick det bra, de levde i samma kar i ett halvår innan jag beslutade mig för att ge bort två av dom. Innan blodvite uppstod.

Som i så mycket annat så får man använda sitt sunda förnuft och se till helheten. Era Corysar hade förmodligen varit gladare i större stim, men eftersom det inte går så gör man det bästa av saken.
Växterna som kommer att växa upp blir bra gömställen. Kanske ni får plats med en liten rot?
Att de blev fega efter malen och slamsugningen är nog helt riktigt. Det är stora grejer för små fiskar... :)

Kubakvarium är läckra, så jag förstår att ni gillar det! "Problemet" är ju bara att det blir väldigt lite yta på vart "skikt".