Jag skulle ha gjort såhär:

400 liter: alla ancistrusar + ciklider
60 liter: salamandern, eventuellt någon groda.
100 liter: neontetror, praktbarb och sebrafiskar + corydoras (finkornig sand till dessa!)

Sen förstod jag inte riktigt om du ska spara ett 100-liters till?
Där kan du i så fall ha ditt golden-par och maingano som du har nu.

Jag skulle ha gjort mig av med svärdbärare och black molly eftersom dessa vanligtvis ynglar av sig och skapar nya problem med överbefolkning. Vill ingen ha dem (fråga i minst 3-4 zooaffärer) skulle jag nog ha avlivat dem på ett snabbt och humant sätt (halshuggning, snabbt hårt slag i väggen, eller liknande) ELLER skilt på honor och hanar och väntat på att de ska självdö av ålder! Eller avliva endast hanar.

Jag har dåliga erfarenheter av grodor, tycker de skitar ner mer än fiskar och sprider en annan typ av bakterier i vattnet, än vad fiskarna själva gör. Därför skulle jag inte ha haft grodorna tillsammans med Corydoras, som vill ha det rent och fräscht på botten och kunna "böka" i sanden. Så jag skulle även ha gjort mig av med två grodor, och spart en groda med salamandern.

Men vill du spara grodorna så ha dem i ETT av 100-litersarna, men inte i samma som Corydoras. Och jag skulle ha alla ancistrus i 400-litern som sagt, men det är bara för att jag ogillar att ha ancistrus tillsammans med Corydoras, har haft problem med detta.

Vill också tillägga: I slutänden är det såklart du som avgör, detta var bara mina förslag där jag utgick från mig själv. :)