20(00 b)x5(00 d)x6(00mm h) blir 600liter, så ungefär så stort.patriksg skrev:...Hur många litet hamnar allt på ungefär?
Antar att det kommer bilder senare ;)
Framöver så, håller på och planerar in surroundsystemet i vardagsrummet och funderar på vart mer exakt hålet ska vara.
Akvariet* kommer vara centrerat mot soffan*, som blir någorlunda centrerad för bioljudet.toccata skrev:Jag tycker faktiskt det blir snyggare om akvariet är lite kortare än soffan...
*Men inget av de två blir dock centrerade mot bakväggen.
Väggen är ca 190mm tjock, sticker då akvaritet ut <40mm genom väggen till vardagsrummet, hamnar måttet för djupet till möbeln i sovrummet på ungefär 270mm.Berntan skrev:...Om du tänker dig en bokhylla på sovrumsväggen och en slät vägg mot vardagsrummet så slipper man slösa nån plats och det ser ändå rätt snyggt ut. Verkar vara lite så du också tänkt dig eller ?
http://pici.se/170626/
Vad gäller soffan så tycker jag inte det är så viktigt, men det man bör tänka på är att karet hamnar i rätt höjd...
Soffans ryggstöd når 920-930mm lite beroende på vart man mäter och det är tänkt att man ska kunna sitta i ex någon av de två reclinerfåtöljerna och filosofera lite medans man kikar på fiskarna.
Möjligt.fredd skrev:tror som toccata att det karet ska vara lite kortare för att det ska bli som snyggast.
Sen fanns det väl en tråd för ett tag sen om en kille som byggde in ett kar i väggen mellan vardagsrum och uterum?där kanske du kan sno lite ideer
Har inte kikat igenom alla projekttrådar, men kommer göra det.
Den som har en intressant länk får gärna posta, även till andra forum / bildservrar för mig iaf.