_Lena_ skrev:
Ja det är just för att vi är grottmänniskor som kroppen reagerar som den gör på fasta, dvs genom att lagra så mycket energi den kan så fort fastan är över.

Bara för att man överlever det behöver det inte vara hälsosamt...

Hur man reagerar på sjukdom har med gener, uppfostran och vad man kommer undan med att göra. Här hemma är det jag som är sjukast :)

Ha ha...
Nej, jag tror att vi blir vana att gå till doktorn från vi är unga med barnafödande osv medan karln tror att han är döende den dagen han måste gå till doktorn eller ännu värre läggas in... :D :D Generellt alltså.. individuella undantag finnes.. :D :D

Ja... Det där med att om fasta fungerar som bantningsmetod var något annat.. det tror inte jag heller.. jag tror inte på bantningsmetoder överhuvudtaget utan ändrade mat och motionsvanor... speciellt matvanor.. inte äta mer än man förbrukar...

Men jag tror fortfarande att det inte är omöjligt att det kan ligga något i att det är nyttigt att rena kroppen på vad den har samlat på sig genom åren.. många som fastar menar att de stinker och att en massa skit rensas ut och de upplever att kroppen är renare och friskare sedan.. som en invärtes bastu...
Som sagt.. jag vet inte... jag bara tror...

Hur som helst är det ju en kul grej att prova om man tror att det kan fungera... även om det är ett helvete... :D :D