_Lena_ skrev:Det där med att man renar kroppen är en ren myt, om man inte med det menar börjar förbränna sina muskler och likande.
Om man lystnar på dietister och läkare så säger de att fasta snarare är ohälsosamt än hälsosamt...
Hmm... :D Jag brukar inte lyssna så mycket på dem.. De har så ofta fel, tycker jag... Vi är ju egentligen grottmänniskor.. det är ju inte så länge sedan att vi har ändrats så mycket sedan dess... det är ju därför vi lägger på oss fettdepåer.. för att ha vid sämre tider.. den apan vi härstammar ifrån var ju den första som lärde sig att tänka på morgondagen.. att man kan spara mat och vatten..
Om man tänker rent logiskt, vilket jag har en förkärlek för att göra.. (lite kärringen emot strömmen.. lyssnar inte på något som jag tycker låter ologiskt.. då får man slå in det i skallen på mig :D )
...så låter det absolut inte logiskt att det skulle vara skadligt att använda den fettdepå kroppen har samlat på sig inför sämre tider.. tvärt om så låter det logiskt att försöka förnya den ibland...
Ett av mina ex påstod alltid att det var därför kvinnan har högre medellivslängd än mannen... för att vi byter en del blod varje månad medan de gick runt med samma gamla blod i ådrorna år ut och år in... :D :D Jag tror att det är den mentala inställningen... Vi kvinnor är vana vid att vara lite krassliga medan männen tror att de ska dö av en förkylning... (senast var det vattkoppor karln skulle dö av här hemma)... :D