patriksg skrev:
Efter att ha läst denna tråd när den typ var ny så slutade jag nästan snusa, tyvärr så blev det att man rökte istället! så nu snusar jag igen... tror inte jag är moteverad nog!kanske blir det nu när snusen ska bli dyrare!!

Kan lova att du har råd med snuset när det blir dyrare också..tyvärr..
Motivationen att sluta måste komma inifrån inte från utsidan, om du förstår hur jag menar. Är man inte mentalt och känslomässigt redo att sluta så spelar det ingen roll om de höjer snuset elelr ciggen med 110%, man fortsätter ändå att köpa.

Så börja jobba på den mentala biten. Ifrågasätt om du VERKLIGEN behöver ta just den prillan, just nu. Så har jag gjort med ciggen, då ska du veta att jag rökte 40 cigg om dagen när jag började. Fattar inte hur jag hann med det men försvann gjorde de allihop. För viss är det en lååång process, men den lilla fråga kan man ställa sig. Sedan att VÅGA lämna snuset/ciggen hemma när man åker iväg till affären eller till bekanta på ett par timmar. Eller bara på promenaden som kanske tar 30 minuter. Det är ett stort steg att inte ta "snutten" med sig när man går ut genom ytterdörren..;)

Bättre med några små steg i rätt riktning än inga steg alls, mitt ordspråk när min nackskada gör sig påmind för mycket:D