matte159 skrev:[COLOR=blue]Saken är den att Jullarna bara har tagit ett litet hörn av röset. Jag har massa gråttor och gömställen över. Det är mycket sammanhängande gångar i röset, men jag har iaf 4-5st. Tror du att det skulle kunna funka? Det hade varit kul med lite mer:D.[/COLOR]
[COLOR=blue]Det dära Regani-paret måste vi kolla på om jag kommer med till Kjell.:p[/COLOR]
Jo... men det är bara det att ditt M-par liksom inte bara håller till i ett fåtal hål i stenröset utan kommer att betrakta hela röset som sitt. Det finns två scenarier på vad som kan hända; 1: När du släpper i fler jullar blir det ett jävla jagande och har du/dom otur blir de nya så kuvade att de lägger av helt och ställer sig utmed glasrutorna högt uppe i karet - alltså tappar helt i rang.
2: att du släpper i ett par kanske - eller några stycken ganska rejäla individer av någon julletyp och en hona och hane hyfsat snabbt etablerar ett revir och står emot dina Marlieri - så att en balans bildas. Så har det ju turligt nog blivit i mitt kar - men det är något större volym att åka runt på. Samt också det faktum att ALLA mina jullar slåss något så inihelvete när de kommer i närheten av varandra - du skall se vilka fajter Transcriptusarna och Marlieriarna har i det röset som finns på vänsterkanten. Dessa par har kunnat bildas just därför att jag har knött i massor av fler stenar i omgångar just för att de skall kunna gömma sig när det blir jobbigt.
Ärligt talat Matte, om jag var i dina kläder nu så hade jag bromsat lusten att trycka i fler jullar i nuläget och liksom bara njutit av att kolla på det vackra M-paret du har fått i karet nu - och sett hur de utvecklas och funkar tillsammans med Stapparna. Snart har du lek på Marlierierna och det skulle väl vara coolt att se hur generationerna med yngel växer upp.
Men, ingeting är å andra sidan omöjligt och det kan säkert funka med ytterligare något jullepar i din burk.
Eller varför inte släppa julletankarna och trycka i någon annan trevlig T-ciklid?