fredd skrev:köpte du dom som var nere i torslanda?
Oh, yo bet yo sweet ass he did!!!:)
...Och här skulle jag vilja träda in som Tom Cruise i MI-V eller nåt i den stilen - Jag har nämligen haft min livs mest nervösa dag, idag söndag!
Klart som Kjelles akvarievatten att Matte skulle ha detta makalösa Marlieripar - den förbannat största Marlierihane jag sett någonsin, tror jag, och en hona, stor svart och grann så det räcker.
Sagt och gjort - jag gick ner och höll de här två ett par dagar och idag söndag fixade vi till det!:)
Matte var på Liseberg med en polare och skulle hem med 19.15-bussen. Jag hämtade paret kl. 14.00, - (z-shoppen höll öppen dörr för mig på söndagen - thank fuck!) - kopplade in en syrepump i spannen och satt och väntade - de mest nerv-wrecking-jobbiga timmarna jag någonsin upplevt. Vid halvsju fick jag en granne att köra mig från torslanda och möta upp Matte på Centralstationen - då var tempen i spannen 23° och jag var kraftigt orolig - med tanke på att det var ett par timmar kvar innan paret skulle få komma ner i värmen hemma hos Matte och i hans fina T-kar... Vid 21.30 eller däromkring...
Mission Accomplished - Fiskarna klarade sig och nu blir det Jubel i Baljan!
Njae... alltså... det här var ju bara en modest liten beskrivning av vad som hänt idag, alltså...:D
Matte!!! Lycka till med dina nya fiskar!!!:)