ize skrev:
Hm.. trist om det visar sig att de är mixguppies. Aja.. sånt är livet och det är väl inte hela världen isf. Just nu går de för sig själva och är bara inkorsningsbas till mitt försök att skapa en härdig/snabb crowned dragonhead guppy.. och foderfisk till mina fantomtetror som glufsar yngel så det stänker om det.

Jag släppte i ett tiotal endlersyngel för någon vecka sen men nu är det bara 2 kvar, de smartaste och snabbaste tänker jag. Är de honor kommer de få gå kvar med dragonheadhannarna i annat fall åker de tillbax till endlersburken..

Som sagt så BEHÖVER det inte vara mixguppies, men det är lättaste sättet att få långa fenor på "endlers", men man kan ju också genom lång urvalsavel få fram långfenade endlers även med "rena endlers", det är bara lite krångligare.....

"dragonheadmönstret" kommer ifrån hanarna, och kan kanske tunnas ut om du korsar in endlerhonor, tänk på att använda "oskulder"/obefruktade endlershonor till dessa experiment, separera honorna från resten av syskonen och pappan så fort du är säker på att du kan se att det är honor, sedan kan de gott få bli minst 3-4 månader gamla innan du korsar dem med dragonheadhanarna....sedan får du återkorsa med hanen igen i första kullen för att förstärka de färger du vill ha....skicka ett pm om något var oklart...:D;):p